14 June 2011

#childhoodmemory

Dulu masa kecik kecik gua memang keras kepala ! jenis sikit sikit nak merajuk .

Tak dapat kasut sekolah jenis tali mengamuk , kena paksa gunting rambut mengamuk , tak dapat keluar petang petang main sketbod pun nak mengamuk ! sikit sikit mengamuk la kiranya .

Bila dah asyik tak puas hati , pernah juga gua terlintas nak lari dari rumah ! pergi jauh jauh hidup berdikari takdak orang kongkong . Tak sedar diri duit simpan cuma ada berapa puluh ringgit saja tinggal . Itu pun hasil kutipan duit raya . Kalau nak menabung jangan harap la time tu . Tabung dapat free bentuk menara tabung haji tu pun penutup bawah dia entah hilang pergi kemana hala .

Lagi pun time tu gua plan kalau lari dari rumah pun bukan banyak benda kena angkut . Bag galas satu dengan sketbod pun dah cukup . Apa jadah nak lari dari rumah bawak bag akademi fantasia . Satu hal pulak nak jalan sambil tutup muka sebab malu dengan bunyi roda bag tu berpusing atas jalan tar . Mana cool !





Tapi budak budak zaman sekarang ni dah manja sangat gua perati ! Tak independent .

Engkau orang bayangkan adik gua kat rumah tu kalau dia betul betul nekad nak lari dari rumah , dahla nak bawak diri dia pun tak tentu hala lagi , nak angkut bag lagi , nak kena angkut play station dia sekali .

Itu takpa lagi , buatnya dia pendek akal nak angkut Astro Ceria dia bawak lari sekali , tak ke satu hal nak cabut dekoder dengan piring astro bawak lari . Jahanam , jahanam !



ouh ouh yeahhh !

4 comments:

Luna said...

hahahaha. ahahahaha. hehahahahaha~

kelakar lah. aku macam jatuh cinta dengan post ni, dan jatuh cinta dengan kau sekali.

chaZaZed said...

kelakar siot.

W a e said...

jangan luna ! jangan.


ojan: heeheheh

Noor Farizahani Zainal Abidin said...

Baru singgah blog ni .
Slumber .
Maintain yea?

^^

Salam suai kenal satu Malaysia