22 January 2011

tasik

petang tadi.
dalam perjalanan pulang ke rumah sewa, gua dan najib melalui sebuah tasik berdekatan dengan kawasan perumahan kami.
entah apa yang menarik pun gua tak tahu kenapa ramai sangat orang beriadah dekat tasik itu hari ni.
tak kurang juga pasangan pasangan  bercinta yang duduk bertenggek di tepi tepi tasik sambil si makwe melontar lontar anak batu ke tasik dan si jantan menahan nafsu bergelora di dada !
chewaahhh macam ayat ayat novel pulak bunyi dia ! hehehehe.

bagi tidak menghampakan harapan anak anak gadis yang datang untuk mencuci mata, gua dan najib mengambil keputusan untuk singgah sebentar.

sambil pekena kuih dan air tebu, kami duduk memerhatikan telatah manusia!
ada yang jogging dengan kawan, ada yang jogging dengan makwe dan tak kurang hebatnya, ada juga yang jogging dengan basikal dan motor vespa !

sambil melihat telatah manusia juga, sedikit sebanyak fikiran gua tak dapat lari dari memikirkan perihal tasik dan sumbangannya dalam konteks mencari jodoh.
kalau nak ikutkan kira kira yang gua buat dengan najib, kalau dalam seminggu kitorang ambil 3 hari buat berjogging di tasik, tak mustahil dua tiga orang makwe dah ada dalam tangan ! hehehe.




hal makwe, hal makwe juga, tapi bila dipikir pikirkan balik, entah apa tanggapan masyarakat yang lalu lalang bila nampak gua dengan najib berdua duaan lepak atas batu besar tepi tasik !

cilake !


********
berpegangkan prinsip "balik rumah sebelum azan maghrib" yang diterapkan dalam diri gua sejak kecil lagi, gua ajak najib balik rumah !




ouh ouh yeahhh !


4 comments:

Cik Mushroom said...

I'm sure that najib pasti kawan istimewa kan, banyak nama dia dalam blog nie.


I'm waiting for your new post.

Untuk senyum lagi: )

W a e said...

najib ni sebenarnya kawan peliharaan i ! hehehe.

Luna said...

bagi tidak menghampakan harapan anak anak gadis yang datang untuk mencuci mata, gua dan najib mengambil keputusan untuk singgah sebentar.

-ayat favorite :p

W a e said...

hehehe !