12 August 2010

1 ramadhan 2010

gua tak ada kelas satu hari ni .
lepak je la kat rumah .
dari awal lagi gua dah eksaited benar nak ke bazar ramadhan .
maklumlah hari pertama puasa .
gua awal-awal dah target nak serang gerai murtabak dulu !
dapat rembat murtabak daging satu , murtabak ayam satu pun orait juga .
gua dengan murtabak memang tak dapat dipisahkan ibarat gua dengan kentaki .
dari pukul 1. 30 gua tunggu tengok jam bila masa sesuai nak ke bazar ramadhan .
budak-budak lain semua ada kelas .
cis tak raihan langsung 1 ramadhan pun nak ada kelas !



dia punya eksaited nak ke bazar ramadhan sampai gua tertidur la kiranya .
selamat ada Najib. dia kejut pukul 6 lebih ajak pegi bazar .
naik la moto kami berdua ke bazar .
Najib bawa gua pegi bazar ramadhan dekat area perumahan kitorang ni juga .
Najib cakap banyak juga gerai yang menjual juadah berbuka disediakan .
gua tak pernah lagi lepak bazar ni .
harap-harap bazar ni tak menghampakan gua .


sampai di bazar ramadhan , peh ! boleh tahan juga ramai orang .

dekat 45 minit gua pusing ulang alik bazar ramadhan sekangkang kera tu cari murtabak !
hampir-hampir gua amuk satu bazar ramadhan tu murtabak punya hal .
nasib baik gua tak bawa parang je .
woi apa cerita buka puasa tak ada murtabak ni !
tu dah melanggar adat juadah berbuka gua namanya .
sia-sialah gua tak makan murtabak sepanjang tahun nak dapat feel murtabak ramadhan punya pasal .

last-last gua jumpa ada satu je gerai yang jual murtabak .
itupun gua perati pakcik tu macam baru join scene murtabak .
jenis tak berseni langsung kerja tangannya .
macam roti canai pun ada .
nipis selekeh huduh .
orang pula bukan main ramai berebut .
masing-masing jenis buta seni agaknya .

gua hampa .
gua beli air .
gua beli benjo .
gua beli hotdog .
nasi gua memang berazam taknak sentuh langsung bulan ramadhan ni . Jenis diet !


gua balik rumah muka masam bonceng moto najib .
dalam hati dah memang kucar-kacir dia punya feeling .

sepanjang berbuka puasa gua diam tak bercakap langsung .
time-time macam ni jangan ada sorang pun budak-budak rumah berani nak tanya ke gua perihal murtabak .
memang gua kasi tumbuk rusuk dorang time-time tu juga nanti .

Najib gua perasan awal-awal lagi dah duduk berbuka jauh sikit dari gua .




p/s: jangan harap gua nak pegi bazar ramadhan tu lagi !


ouh ouh yeahhh !

No comments: