17 July 2011

gua percaya

* menulis dari pemikiran seorang ‘reasonable man’ dan atas dasar perikemanusiaan, bukan dari pandangan seorang peminat Manchester United ! *

***






Pendahuluan :

ibu gua sering berpesan ,

“ kalau kita tak suka orang buat sesuatu benda tu kat kita , kita jangan sekali-kali buat benda tu kat orang lain ”



Isi isi penting :

1)      Gua percaya semua agama membenci perbuatan menjatuhkan maruah orang di khalayak umum .
2)      Gua percaya doa orang teraniaya mudah dimakbulkan tuhan .
3)      Gua percaya peminat Liverpool di Malaysia semuanya ‘ true ’ belaka . Liverpool nomber satu , perikemanusiaan tolak tepi .
4)      Gua percaya semua penyokong Liverpool tu tak berani buat benda yang sama kalau depa sorang sorang one on one dengan brader jersi Manchester tu . Jenis perangai hero kampung ! Berani bila ramai , pengecut bila sorang .
5)      Gua percaya kalau brader jersi Manchester tu badan jenis Sazali Samad atau brader iklan shieldtox , semua penyokong Liverpool tu diam buat buat tak nampak .
6)      Gua percaya yang gua pun akan malu tak tahu nak letak muka kat mana kalau budak budak Manchester buat benda yang sama macam dalam video tu kat budak Liverpool .
7)      Gua percaya brader jersi Manchester tu memang buat benda bodoh pada mulanya tapi gua nak tanya ni , last last sapa yang nampak bodoh dalam video tu sekarang ? KAH KAH KAH
8)  Gua percaya yang kita semua bukan warganegara England pun sampai nak bertekak pasal hal ni . Semuanya makan nasik , makan sambal belacan , makan roti canai , berak tahik .
       9)  Gua percaya ramai kawan kawan Liverpool akan '' dendam benci
           kesumat kutuk belakang unfriend fesbuk '' sama gua lepas baca
           ni .
      10)  why so serious ?





Kesimpulan :

‘ merah ’ sama ‘ merah ’ berkelahi , ‘ kuning hitam ’ ketawa dari jauh !
Cik baba jatuh dalam parit , cik aminah ketawa jerit jerit .


KAH KAH KAH !



******




Dalam masa yang sama , masih ada satu pasukan yang GUA PERCAYA masih power -




hangpa semua tak percaya ? kah kah kah. Gua peduli apa ?



ouh ouh yeahhh !

No comments: