24 March 2011

terharu

" wae, kau tau tadi group aku kena bayar kat library sebelas ringgit lebih sebab pulang buku lambat? " , keluh najib penuh penyesalan .

" sehari lewat sepuluh sen ! kitorang hantar lewat 26 hari " jawap najib bila gua tanya sistem kiraan denda yang dipraktikkan pihak perpustakaan .

" kitorang pinjam taknak tujuh buku pulak kan ! " jelas najib lagi .






tanpa seurat benang di badan dan hanya bertuala pink , najib bergerak perlahan ke bilik air untuk mandi sambil mengakhiri bicara dengan ,

'' kesian doh budak budak lain yang nak pinjam buku buku tu tapi tak dapat sebab kitorang pulangkan lambat ! ''


* * * * *

okay ayat najib yang last tu memang power ! jenis buat gua terharu .
gua lantas terus menyalahkan diri sendiri yang terlalu sibuk dengan urusan duniawi , fesbukwi, dan twitterwi sehingga terlepas pandang yang najib hari demi hari semakin matang dan sudah bersedia dalam mengharungi ranjau kehidupan di luar sana .



ouh ouh yeahhh !

3 comments:

Life as a new momma said...

murah la 10sen sehari, unisel 50sen oke! :(

Luna said...

aku pernah baya 90 inggit. bil panjang lagi dari bil shopping.

isk, najib, aku faham perasaan kau.

W a e said...

selamat sepuluh sen sehari ! kalau sehari seringgit, 26 hari tak sejuta? peh !