18 January 2011

kain pelikat

ada satu hari tu.
gua kelam kabut cari kain pelikat simpanan !
kain pelikat yang lain semua dah sumbat masuk timba pakaian kotor !
gila apa nak sembahyang pakai seluar basketball londeh sampai tutup lutut.
waktu zohor pun dah tinggal sikit lagi sebelum expired ! gua makin ligat cari kain pelikat.
dalam kepala otak gua memang nampak selimut saja kalau dah memang tak ada sangat kain pelikat !

macam biasa, najib tengah tidur time ni !

sedang gua rancak punggah punggah beg pakaian cari kain pelikat, tiba tiba najib menjerit !
amboih jenis menjerit dah macam makwe makwe sekolah asrama kena histeria.
kang kalau gua tampar budak najib ni, malu dapat, sakit pun dapat !
menjerit jenis tak tahu malu ke jiran tetangga langsung.


"tolong wae ! tolong ! sakit wae ! sakit.." 
kaki najib cramp ! kalau dalam bahasa mudah dia kekejangan otot.

cilake ini first time juga gua tengok orang tidur kena kejang otot ! kalau tengah bersukan tu lain cerita.
gua yang ada pengalaman sikit sikit hendel orang kejang otot ni pun pantas berlari mendapatkan najib ! chewaahhh bunyi dah macam hero hero juga gayanya tu ! hehehe..


gua luruskan kaki najib yang terbaring tu ke atas.
gua tekan hujung tapak kaki dia kebawah.
gua tolak kaki dia ke depan kebelakang, kedepan kebelakang ! ewahhh..

dalam 5 minit, kaki najib dah okay sikit.
gua biar dia tarik nafas dua tiga round.

dalam dua tiga minit lepas tu, najib sambung berdengkur balik ! cilake.





pung pang pung pang cerita punya cerita, last last gua sembahyang zohor pakai seluar jeans belum seterika ! hehehe..




ouh ouh yeahhh !

2 comments:

Cik Mushroom said...

Anda kan mampu buat orang tersenyum.

Tersenyum membaca setiap entry anda,


:)

W a e said...

hehehe ! terima kasih.